The Hunger Games

Filmatisera böcker brukar sällan bli så bra, tänkte jag när jag trampade mot bion där Lisa väntade. Jag har läst böckerna om den modiga och starka Katniss som måste åka till Hungerspelen i en framtida värld. Det är ett årligt förekommande "evenemang" som huvudstaden anordnar för att straffa de tolv distrikten i landet för det uppror som ledde till inbördeskrig tidigare.

Då ska en tjej och en kille från varje distrikt åka till Hungerspelen och slåss för sina liv. Det är bara en person som kommer därifrån. Och jag var ju som sagt lite orolig att filmen skulle förstöra min bild av böckerna, men den förbättrade dem istället! Allt var precis som jag föreställt mig när jag läste historien. Jag satt med gåshud och tårar i ögonen hela filmen.

Jag kan inte annat än applådera skaparna av filmen, som visat att det går.


Jennifer Lawrence spelade Katniss otroligt bra. Jag ger filmen 10 av 10 möjliga. Ding ding!!


(Lite kul att läsa om min recension av boken 26 nov -10 http://emsegumsan.blogg.se/2010/november/hungerspelen.html)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0