Hungerspelen

Även denna bok var en riktig nagelbitare. Jag började läsa alldeles innan jag skulle släcka för natten och skulle bara läsa en stund. Så blev det inte. Jag läste halva boken medan timmarna gick, det slutade med att jag fick alldeles för få timmar över till sömn. 


Det är en framtidsroman som jag tycker påminner lite om Imorgon när kriget kom. Den handlar om instinkter, överlevnad och brutalitet. I ett land där ledarna i huvudstaden bestämmer allt om människors öden tvingas 24 slumpvis utvalda ungdomar att delta i de årliga Hungerspelen.

Hungerspelen är ett direktsänt tv-spektakel som innebär att de medverkande måste slåss mot varandra tills det bara finns en överlevande. I boken får vi följa med Katniss som hoppar in i sin lillasysters ställe och använder all sin kunskap för att överleva blodbadet. 

Jag tycker att ni absolut ska ge den en chans! 5 Emmor av 5



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0