Med fingrarna på tangenterna

Oj, vilken skrivarlust jag har fått. Av en händelse blev jag inbjuden till min bror Andreas novellgrupp som han har med tre andra personer. Då har man runt två veckor på sig att skriva en novell utifrån en given ram, och nu är jag inne på första novellen som jag är så nöjd med. Jag skriver lite varje dag och går runt och funderar på den och hämtar intryck från miljön jag låter handlingen utspela sig i. Jag kommer att publicera den här efter den 11 maj.

Jag hoppas att denna skrivarlust smittar av sig även på bloggen, för jag har saknat att skriva här. Det blir lite som en egen terapi, att först sålla vad jag tycker är viktigt nog att skriva om och att sedan gå igenom händelserna för att plocka ut kärnan. Och sen får ju min narcisistiska sida lite utrymme, så att jag slipper sitta och prata om mig själv hela dagarna med mina stackars kompisar.


Som en uppdatering sedan sist kan jag berätta att jag kommer att jobba på fyran över hela sommaren. Det känns skönt och tryggt att kunna stanna i Jönköping där jag faktiskt rotat mig. Men sedan lasas jag ut, så då är jag helt enkelt tvungen att söka mig till nya utmaningar, och det behöver ju inte alls innebära något negativt - snarare tvärtom tror jag.

Jag tror att vi kommer att höras/läsas snart igen, att döma av min nyfunna glöd har jag återuppstått för att stanna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0