Tomtemord och pynteri

Ett tomtehuvud av garn rullar hjälplöst förbi mig på golvet. Innan jag ens hinner fundera över detta morbida inslag på min lediga dag kommer en smidig katt springande efter och tar ett skutt som beseglar tomtens redan rätt körda läge. 

Med huvudet i munnen trippar Rocky stolt fram till mig för att visa hur duktig han varit. Och trots att min garntomte som jag gjorde som barn (i ärlighetens namn var det väl fröken Elsie som gjorde den medan jag tittade på) strök med blir jag varm av att se det.


När jag plockade fram julpyntlådan som mamma och pappa kom hit med för några helger sedan blev Rocky och Lovis lika glada och upprymda som jag. De satt och kikade ner i lådan och förundrades över allt jag plockade fram. Rocky har inte varit lika lekfull och glad som vanligt på sistone och det har oroat mig. Men nu leker han för fullt med tomtarna och beter sig som en busig kattunge. Och jag har inte haft någon riktig julkänsla på grund av det gråa vädret och framför allt avsaknaden av riktig kyla och knarrande snö.

Men efter att jag placerat ut alla barndomsprydnader och slingrat glitter i gardinstängerna känns min lägenhet så hemtrevlig och mysig. Jag planerar inför julbaket med mina vänner på söndag och laddar inför julkalenderpremiären på lördag. Julen är fin och den var väldigt välkommen hit till Dalvik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0