Även jag - till slut

 
 
Igår, onsdag, tog jag mina första stapplande steg på Twitter. Eller som mig själv i alla fall. Jag har innan det twittrat för TV4Nyheterna Jönköpings räkning, men det har varit raka nyhets-tweets.

Och jag gillar det. Skepticismen har varit stor inför detta för mig relativt nya fenomen. Jag har varit trogen Facebook och tyckt att jag får den dos sociala medier som jag behöver genom den. Men det finns många fördelar med Twitter har jag upptäckt.

Jag gillar när någon skriver något kärnfullt, rappt och koncist. Och det är man tvungen till att göra på Twitter på grund av att det maximala antalet tecken man kan skriva i ett tweet är 140 stycken. "Så här långt kommer jag på de tecken man får tilldelat på Twitter per tweet. Så jag väljer ord med omsorg och det som kommer ut är kärnfullt."

Om ni finns där ute tillsammans med den lilla blå fågeln - tveka inte att lägga till mig. Jag är kärnfullheten själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0