Vampire diaries 1 & 2

Hans läppar snuddade vid hennes hud och andedräkten kändes både varm och sval på en gång. Sedan kände hon det skarpa stinget. Men smärtan försvann nästan genast. Den ersattes av en njutning som fick henne att skälva.

Uppvaknandet heter den första boken i vampyrserien som skrevs redan -91. Jag trodde att böckerna var superbra med tanke på att de alltid varit utlånade på biblioteket och fått strålande recensioner av bloggande vampyrfjortisar. Jag tyckte att de var helt okej, men att förväntningarna lämnade en svag ton av besvikelse när sista sidan var läst.

Kampen är den andra boken, fast de är ihopsatta i en pocketbok. Och de är så synkade med varandra att det egentligen kändes som en bok. Jag misstänker att författaren skrivit dem vid samma tillfälle, men valt att dela upp dem i två böcker.

Men som sagt, den var helt okej. Kärlek, spänning och dramatik slår aldrig fel. Men om jag jämför med Twilightböckerna, som många tyckte var lite sega ibland, tyckte jag att Vampire Diaries snarare var lite för snabba. Jag förstod inte riktigt Elenas starka kärlek för Stefan, för att den utvecklades för snabbt. 

Jag kommer dock att försöka få tag på den tredje boken med en gång, för spänningen i böckerna kan man inte hålla emot författaren L.J. Smith.



Jag ger boken 7 Guldkatter av 10 möjliga. Jag har sällan läst ut en bok så snabbt som denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0