Live-premiär

Jag har äntligen fått testa på hur det är att sända live. Det var pirrigt, nervöst och läskigt. Jag skulle rapportera till TV4News om den gruppvåldtäkträttegång som avslutades idag. Åtta män mot en kvinna och nio dagar tog rättegången.

Och det gick kanon! De var trevliga på News och ställda bra frågor som jag kunde svara ordentligt på. Jag tänkte jättemycket på att prata långsammare än vanligt, att inte stå och hoppa på stället och att tänka igenom vad jag ville säga.

Jag har fått en hel del lovord från folk och känner att jag vill göra det här snart igen. Känna pulsen och den grymma känslan av att ha klarat av det. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen - världens roligaste jobb! Tack Gabbe förresten, som var grym som tekniker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0