Jävla John

"Han tycker oerhört mycket om dem - men deras blotta existens är ett enormt hot. Katja och barnet är ett hot mot Beatles karriär, rykte och image, och därmed också mot hans eget livsverk."

Det här är boken om kärleken mellan den svenska Katja och John Lennon från Beatles, skriven av Eva Dozzi. Boken ska vara fiktiv, men författaren hintar om att ganska mycket är sanning. Vilket mycket väl skulle kunna stämma in, hon verkar ha gjort en hel del research.

Jag är inte så svårflörtad när det gäller böcker. Men jag gillade inte riktigt den här. Jag avskyr Lennon efter hur författaren framställer honom, och jag tycker att den känns bra mycket mer tragisk än fin. Jag är visserligen charmad av Katja och gillar verkligen hennes stil och sätt att tänka. Vilket kanske på ett sätt innebär att jag gillar författarens språk och form.

Jag får nog faktiskt säga att jag tyckte att boken var rätt så tråkig. Om än intressant att sätta sig in i en musikikons eventuella verklighet. Men mitt betyg är väl egentligen nja.



Boken får 5 guldkatter av 10 möjliga



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0