Gräv 2012

Hur man gräver, var man gräver och hur man hanterar motstånd från de man granskar. Ja, det var några av de saker som jag lärt mig på årets grävseminarium i Malmö. Det var första gången jag besökte det journalisttäta evenemanget och blev inte besviken.

Jag är sjukt inspirerad av att börja gräva, något jag kände på mig att jag skulle vara efter helgen. Jag kan tycka att det var lite för lite med handfasta tips, men tack vare den kurs jag läste i plugget om just detta känner jag mig redo att jobba för Guldspaden 2013. 

Och festen var verkligen rolig. Jag hade på mig en kort svart klänning med en ljus jeansjacka över och skyhöga skor (för mig) och var riktigt snygg. Jag hamnade bredvid två trevliga karlar som gjorde middagen lika trevlig som maten var god.

Det serverades en italiensk bricka med ost, salami, vitlöksklyftor och oliver som förrätt. Sedan blev det wallenbergare (godaste jag någonsin ätit av alla maträtter!) med ugnsbakat potatismos och brunsås. Och efterrätten var sagolik. Passionfrukts- och lakritspannacotta med syltade blåbär. 

Och sedan var det fest och dans och massa annat skoj. En kändis råkade ta mig på rumpan och bad om ursäkt, och jag sa att det inte var någon fara. För det var det inte. Underbar helg!!



Faktiskt enda bilden jag har av helgen. Johan skulle till redaktionen i Malmö, så vi tog sällskap på tåget. Men Charlene som jag satt mitt emot vid middagen lovade att skicka lite bilder. Så förhoppningsvis kommer det fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0