Efterklokhet

Det är en helt annan sak att lyssna på låtar än att se dem live. Jag har lyssnat igenom alla låtarna från Melodifestivalen och kan konstatera att På väg med Abalone Dots har varit grymt underskattad av mig. Jag lyssnar på låten hela tiden och tröttnar inte. Så fin!

Och så har jag konstaterat att Charlotte Perellis glansdagar definitivt är förbi. Jag älskade och älskar Tusen och en natt och tycker att hon gör den suveränt. Men i och med årets bidrag visar hon att det kanske är dags att lägga Melodifestivalen på hyllan. Intetsägande och ganska så plump låt med barnslig text. 

Jag röstade på Top Cats och Molly Sandén, men är helt nöjd med Euphoria. Jag tror att den kommer att slå i Eurovision, det känns som att många länder ligger några år efter oss i den kulturella utvecklingen. Och att det då inte gör något att låten inte känns så nyskapande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0