Schlagerpiskan mot Björnälskare

Deltävlingen i Melodifestivalen:
Mina favoriter var Young Blood. Innebär det att jag fortfarande klassas som fjortis eller börjar min lammköttsjakt här? Jag vill nog inte veta.

Men jag tyckte att låten var lite medryckande och i alla fall mest schlager av veckans bidrag. Jag tycker att det var många tråkiga bidrag, typ Marias låt. Hade hon peruk för övrigt? Såg plastigt och tillgjort ut.

Love Generation tyckte jag sjöng falsk. Nu är jag ju verkligen ingen musikexpert, men det lät faktiskt lite nja-igt... 

Och nu till det som upprör mig mest - Björn Ranelid framför Mattias...?! Wtf, jag tyckte verkligen synd om Matte, hans låt var hästlängder bättre än Björns, och de flesta andra bidrag i deltävlingen. Bidraget skriker gubbsjuka och det är så glasklart att alla hatare jublar över att ha lyckats trycka in en nagel i alla schlagerälskares öga. 

Men jag tycker att programledarna har gör ett oväntat bra jobb och idéerna till sketcherna är faktiskt riktigt roliga. Gillar Ginas Green Room skarpt. En helomvändning från tidigare års programledare.

Men jag skulle vilja smiska upp idioterna som röstade på Björn, fast jag röstade inte alls så jag har kanske ingen rätt att risa.

Kommentarer
Postat av: Brynte

Det här är första året på länge jag sett alla deltävlingar hittills och ikväll var ju K A T A S T R O F ! Inget va ju ens halvbra.

En omgång som kunde hoppats över helt.



Anledningen till att jag ens vart lockad iår är Flink och Ranelid. Besvikelse på båda. Ranelids upplägg var precis som jag trodde när jag hörde att han skulle va med. Men va fan, jäkla tönt. Här hade jag väntat mig riktig Ranelidiska och så kom karlsloken med massa klyschor. Nääeeej.



Du får ta och styra upp det här nu Emma! ;)

2012-02-19 @ 00:57:15
Postat av: Emma

Jag håller med, det mesta hör hemma i soptunnan. Men vilka jävla spån är det som låter den här låten gå vidare, jag menar han PRATAR ju genom låten, han hade väl iaf kunnat typ rappa?!



Det ska jag verkligen ta och göra. Det ska från och med nu vara målet med min karriär.

2012-02-19 @ 11:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0