Mer schlagerbögigt!

JAG HAR LÄNGTAT efter lördagskvällens melodifestivalspremiär. Men likt de senaste åren sitter jag och sorgset skakar på huvudet. Vad hände med melodifestivalen? Det här är snarare kvoteringsfestivalen.

DEAD BY APRIL. För min del hade de lika gärna kunnat ta bort de senare två orden. Vilket skit rent ut sagt. Den enda anledningen till att det gick så bra för dem är att så många traditionshatare sitter hemma och vill spoliera musikfesten. 

MEN EN ELOGE till Sarah, Helena och Gina. Grymt jobbat av dem hela vägen. Jag har nog inte varit så nöjd med programledare sen... ja, jag minns inte ens. Deras sång om att tävlingen inte bara är till för schlagerbögar - kungligt! (utfört i all fall, innehållet håller jag med om till hälften)

JAG SAKNAR att titta på melodifestivalen med mitt fina Pite-gäng. Jag och Dennis skulle ha kommenterat klädstilarna enligt 1700-talets mått och med Anna skulle jag ha kunnat spy galla över alla kassa bidrag (typ...alla). De som ändå gick an skulle jag säga var Sean Banan (ser ingen eurovision-potential i och för sig, men skön är han) och Loreen. 

HÅLLER TUMMARNA inför nästa lördag och hoppas att SVT går tillbaka till det där trångsynta tänket, då man bara plockar in catchiga låtar som Tusen och en natt, Eloise och Dansa i neon. Det är schlager, det.


Så här ska det se ut! (Arvingarna -93 med Eloise)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Anledningen till att det gick bra till Dead By April är för att sverige är ett metal land enligt tradition;-) Och så har dom nog vansinnigt mycket högre populäritet än dom flesta andra...

2012-02-05 @ 01:12:58
Postat av: Emma

Just det, i SVT:s arkiv från 70-talet, bland Jan Malmsjö och Siw Malmkvist finns ju growlande monster. Eller?

2012-02-05 @ 01:16:13
Postat av: Dennis

ÅHHHHHH, våra klädrecensioner! Du är en av de mest inspirerade människor jag någonsin mött! Jag saknar er så himla mycket

2012-02-07 @ 22:57:17
Postat av: Emma

Haha, de var kungliga! :) Vad fin du är, vännen!

2012-02-08 @ 10:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0