Grönland i Huskvarna



HACK HACK HUTTER.
Mina tänder slås ihop så ofta att jag känner mig som ett mänskligt kastanjpar. Ni vet sådana spanska träinstrument. Min termometer visar på åtta plusgrader, jag får nästan panik av kylan.

JAG FRYSER ALDRIG. Fram tills idag i alla fall, jag har innan kunnat gå till skolan i Piteå i bara leggings och tunika. När det varit typ -25. Men att inte kunna kasta sig in i värmen inomhus känns brutalt.

DET HAR VISAT SIG att dieseln som gör vattnet i elementen varma har tagit slut. Ordentligt klantigt av min hyresvärd, som till råga på allt har visat sig åka till Prag utan att ge någon annan ansvar under tiden. Men jag har ringt dit och krävt att något ska göras.

DET KRÄVDES en hel del samtal och "hot" om att jag åker och köper ett el-element som jag fakturerar dem för, innan något hände. Rörmokaren har varit här idag, och jag hoppas att värmen i elementen så sakta värms upp. Annars jävlar.

JAG KRAMADE EN COLA-FLASKA fylld med varmvatten hela natten. Jag mutade Rocky att krypa ner under täcket, där han stannade hela natten. Troligtvis på grund av ett iskallt golv. Nu håller jag tummarna för att värmen lindar in mig i sin famn under natten, annars drar jag och köper el-element och kräver avdrag på elräkningen imorgon.

GOD NATT allihopa, och njut som fan över den, så ofta underskattade, gosvärmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0