Flott med skott

Vilka firar 29 februari mest?

-skottarna!

Jag firar dagen med en vits. Såklart. Jag har jobbat morgonpass och slogs av filosofiska tankar, som vanligt när man fått två timmars sömn. Nästa gång det blir den 29 februari ska jag fylla 27 år. Vem är jag då? Vad gör jag? Hur många barn har jag? Hur många tårar har trillat nerför mina kinder och hur många skratt har gurglat upp ur strupen och skapat träningsvärk i magen?

Svaret hoppas jag blir att jag är en framgångsrik journalist, uppskattad främst för min goda humor och bländande personlighet. Att alla helt plötsligt upptäcker att jag är riktigt bra på att sjunga och vinner hela Eurovision 2016. Att jag har typ sju katter som ersatt alla mina vänner. Eller vänta lite, det sista var ingen förhoppning, mer en föraning.

Himla kul att bli äldre ändå! (Det kan dock hända att jag vill ge mig själv en käftsmäll för det uttalandet när jag kliver in i min medelålderskris)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0