Virrvarr av tankar

Jaha, vad ska jag skriva om här nu då? Om att jag ställer klockan en kvart tidigare varje morgon för att hinna se på julkalendern, som faktiskt är ruskigt bra? Att jag håller på med ett, som känns rätt omfattande, projekt med barn inför julens sändningar? Att jag nog aldrig någonsin har känt veckorna innan jul gå så rasande fort?

Eller så berättar jag vad jag gör just nu - att jag sitter och dricker ett glas med Julmust Light efter att ha läst ut boken Upprorsänglar som får betyget 7,5 av mig. Att Rocky i skrivande stund hittar de godisbitar som jag gömde högst upp i katträdet tidigare, för att se om han brukar gå upp dit. 

Eller värmen som sprids i kroppen när jag tänker framåt. På hur glada de kommer att bli som jag köpt klappar till - för jag är så nöjd med varje present jag köpt. Eller att jag för första gången lyckats hålla i pengarna och ha som sparkapital när heltidsjobb inte längre än den självklara verkligheten.

Fast jag väljer nog ändå att beskriva min ljuvliga säng som väntar på mig. Duntäcket som är så förlåtande svalt när jag kryper ner, men som värms upp efter en stund och får mig att tänka på varmvattensbassängen jag lekte tekoppen i och lärde mig simma som barn. Som leder mig in till drömmarna som gör att jag vaknar utsövd, med katterna nära mig.

Ja, så får det bli, prioriteringen är gjord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0