Timmar av kvalitet

Det var en snabbvistelse i Alingsås, men vi såg till att göra det bästa av dygnet. Strax efter jag kommit hem gjorde vi oss fina och begav oss till slottscafét alldeles intill Gräfsnäs slottsruin. Och som den historik-romantikern jag är satt jag och tänkte på alla damer som levt lyckliga i det slottet - tills min svägerska Nina upplyste mig om att Margatera Eriksdotter Leijonhufvud gömde sig i en kista där för att komma undan Gustav Wasa som till slut tvingade henne att gifta sig med honom.

Jag glömde det dock snabbt när vi började hugga in på alla sillsorter, korvar, jansson, grönkål, revbensspjäll och alla andra godsaker på julbordet. Det var fantastiskt gott, men framför allt trevligt och mysigt att sitta där med familjen. Jag har en väldigt fin familj nämligen.


Sedan följde jag med brorsan Mikael med sin Nina hem för att busa med brorsbarnen Maja och lilla Ville. Jag fick en stor kram av Maja och fick veta att vi är bästa kompisar för alltid. Och av Ville fick jag en blöt puss och en kram. Jag smälter varje gång jag träffar de små fina liven.

När jag kom hem strax efter midnatt satt pappa redo med Yatzy-spelet. Vi körde några omgångar, men till min besvikelse måste jag medge att pappa var strået vassare än mig den här gången. Men jag är vid gott mod ändå - jag har ju haft en kanonhelg i Alingsås - Där Allt Händer.


Du där! Ja, just du. Du snackar väl inte skit om Alingsås?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0