Självläkt med julens hjälp

Jag har väl aldrig riktigt trott på det där med att man kan mota bort sjukdomar och "göra" sig frisk med hjälp av tankekraft. Jag kände mig lite rostig i halsen och tung i kroppen hela dagen igår, och det blev värre framåt dagen. Det kan nog bero på att jag traskade upp till Dalvik halv tre på fredagsnatten i tunna strumpbyxor i typ tusen minusgrader.

Men jag tänkte tamejtusan inte bli sjuk nu. Jag ska hålla i årets julbak idag (söndag), något som jag både längtat till och planerat inför. Så jag struntade fullkomligt i mina lätt febriga kinder och fortsatte med bestyren inför baket. När jag vaknade imorse mådde jag fortfarande ganska dåligt, men jag sa fuck you till alla stridande blodkroppar. Och det verkar ha fungerat.

Jag mår faktiskt finfint nu. Eller så kanske det beror på att jag är drogad av alla julkänslor som uppkommit, bra är det i vilket fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0