Mångfacetterad bokmal

"Du kommer att älska den - den är jättesnuskig. Rena porren!" Det är alltså så Sandra Johansson säljer in en bok till mig. Bara för att jag läser lite Harlequin Historisk då och då behöver inte det innebära att jag vill läsa en bok bara för att det är en massa snuskigheter. Men jag kryper till korset - boken ligger i påsen från biblioteket.

Jag har kommit igång med mitt läsande ordentligt. Jag läser ut i snitt en bok varannan vecka och eftersom jag läser så pass många böcker har jag råd att ta lite risker och variera genrerna och varianterna på läsningen. Just nu läser jag en bok "Upprorsänglar" som är en uppföljande bok om en flicka som får reda på att hon har magiska krafter - enkelt förklarat.

Nästa bok blir Kaffe med musik. Den handlar om fyra äldre kvinnor som åker på en bussresa till Tyskland, och för dem som i stort sett inte ens lämnat sin socken innebär det ett stort steg med många nya erfarenheter och intryck. Mamma tyckte att den var helt underbar.

Och så måste jag även nämna att jag och min kära Kusin Jenny har startat en bokklubb (vi ville egentligen skapa en bokcirkel, men det gick ju inte riktigt av praktiska skäl när vi bara är två personer...) och det är kalaskul. Då läser vi halva boken och sedan diskuterar vi vad vi tycker hittills och vad vi hoppas ska hända och sedan ger vi betyg efteråt.

Känner ni att ni sitter på något bra boktips - släng ut dem här! Då får ni ett skräddarsytt tips tillbaka från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0