Strandsatt och hjälplös


Hur gjorde man förr egentligen? När det inte fanns mobiltelefoner, facebook och msn. Min telefon har varit ur funktion i tre dagar och jag höll på att bli galen under den tiden. Jag hade magsjuka och kunde inte ringa och beklaga mig för mamma eller ens kunna ringa 112 om jag skulle kvävas i mina spyor.

Det har fått mig och pappa att hetskt diskutera mobiltelefoniberoende. Jag menar att man i dagens samhälle måste ha en mobil - om vi ska sända live, om jag behöver kontakta sjukvården eller bara ringa till en kompis och få stöd. Han menar starkt att det minsann inte behövdes tidigare, då kunde man cykla till varandra och säga något om det nu var så viktigt. För vikingarna hade ju inga telefoner är ett av hans argument. Men hur gamla blev de sen då?

Jag har äntligen fått telefonen att fungera och känner att jag åter är en del av mänskligheten, jag kände mig faktiskt utstött och ensam utan den. Så min fråga är väl egentligen: Hur överlevde man förr egentligen?

Vad tycker ni, hur nödvändiga är mobiler?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0