Några dagar i helvetet

Urk. Så skulle jag beskriva de senaste 40 timmarna. Jag tror att jag har haft vinterkräksjukan, eftersom jag både spytt kaskader och haft ganska hög feber. Det har i vart fall varit hemska dagar där jag om och om igen har frågat Gud: varför jag?

Nu mår jag mycket bättre. Jag har fortfarande lite feber och känner mig lätt illamående, men jämfört med hur jag mådde som värst är det helt okej. För ett tag sedan tänkte jag faktiskt att det var länge sedan jag senast var magsjuk och var livrädd för att den skulle lura runt hörnet.

Och det gjorde den, och nu är jag lättad att ha det överstökat. Och hade jag inte legat och vridit mig i plågor, så hade jag inte insett att man inte bör ta för givet att må bra och framför allt inte slavra bort det med lite sömn, dålig kost och stress. Snälla rara Gud, inte mer magsjuka på många år, men det kanske värt insikten för denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0