Mysteriet på Greveholm 2

Det är återigen dags för Staffan och Jean att charma svenska folket på Greveholm. Mysteriet gör come back med en ny familj som flyttar in i det gamla slottet där originalspökena fortfarande härjar. Jag är väldigt kluven till beskedet, å ena sidan tycker jag att det är fantastiskt att få återuppleva världens bästa julkalender.

Men å andra sidan är jag rädd att det inte blir lika bra som originalet. Av det jag har sett av inspelningarna, så verkar det bli en liknande handling med en feg storebror och en modig lillasyster. För det blir ju inte kul om de försöker kopiera originalet.


Här kan ni se klippet själva (klantigt att print screena medan esc-slylten var uppe...) : http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DN0FnVVwC9GE&h=1AQH3qVfr


Jag inte jättenöjd med valet av skådespelare för barnens roller, de känns inte lika äkta som de i första filmen. Men nu ska jag inte döma ut dem innan, det kanske blir en fantastisk julkalender. Bara de behandlar karaktärerna och konceptet med respekt och vördnad. Det förtjänar den!



Originalskådespelarna, som troligtvis är älskade av alla som var barn på 90-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0