Dag ett - åter igen

Jag har inte bara väckt fina minnen till liv när jag kollat igenom mina gamla blogginlägg. Jag har även fått GI-motivationen tillbaka! Det var efter att en kollega på mitt sommarjobb tipsade om South Beach-dieten som jag hoppade på det kalorisnåla tåget. Och jag höll på ett rätt bra tag, framgångsrikt.

Så nu har jag alltså börjat läsa boken igen och fått tillbaka motivationen. Ett tag kallade jag mig själv GI-jesus för att jag predikade så om dieten, så nu kanske det är dags att gå ut på jakt efter lärjungar igen. Jag kanske också ska tillägga att jag som max klarade fyra dagar när jag var norrlänning.

Jag bloggade om min kamp för att jag inte skulle kunna med att ge upp, men det gick att läsa om nederlag efter nederlag. Så nu gör jag ett nytt försök och ska bevisa min nyfunna vuxenhet och mognad som jag skrutit om tidigare, genom att klara av de 14 dagar där jag inte får äta några kolhydrater alls. 

Och ni, kära bloggläsare, får gärna hjälpa till genom att peppa förstås. Men ni får gärna vara med och betta om hur många dagar jag kommer att klara att gå på dieten innan jag trillar dit. Jag bettar på 14! Men vill ni ha goda odds - kör på mindre än det!

Puss på er mina älsklingar!



Pepp pepp pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0