Efter regn kommer skolsken

Detta inlägg kommer att vara aningen ljusare än det tidigare. Jag besökte tandläkaren igår och hoppas att infektionen snart lägger sig (det var inte visdomstanden, utan i tandköttet orsakat av mitt förkylningsvirus). Och sen ska man inte glömma att det faktiskt är HELG!

Jag har kommit på att jag har saknat det där guldskimret kring fredagar, det som bara infinner sig om man kämpat en hel arbetsvecka. Och jag avslutade veckan med ett äventyr. Renata Chlumska heter kvinnan som besteg Mount Everest som första svensken (tillsammans med Göran Kropp) och hon tränar inför att bli första svenska kvinnan i rymden. 

Hon tar baby steps inför den resan och ett steg är att lära sig att flyga flygplan. Därför fick jag som granskande reporter hänga med i planet under första flyglektionen. Det var ett sådant litet gulligt plan och det var faktiskt bland det häftigaste jag varit med om.

Vi hade ont om sändningstid på grund av en nyhet om en omtalad rättegång. Men som en fredagsrundis i sändningen kan ni se på lite bilder från flygturen. Hur jobbigt jag än har det med leda och värk, känns det bra att kunna luta sig tillbaka mot ett jobb jag verkligen trivs med och utvecklas i.


02:06 in i sändningen kommer bilderna.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_jonkoping?title=tv4nyheterna_jonkoping_19_15&videoid=2080875

Trevlig helg, hörni! Hoppas att ni tar vara på det där guldskimret lika väl som jag kommer att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0