Go Schweden!

Anna var över hos mig ikväll. Och det var en himla tur, för annars hade mitt nagelbitande sargat mina stackars fingrar. Nu skulle vi få veta om Sverige skulle få tävla i Eurovision i år. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med Saades insats, och det var längesen jag kände att vi hade ett bra bidrag.

Det var spännande att vi blev uppropade sist. Jag trodde att det skulle bli en repris från förra året - katastrof. Men icket. Det var med jubel och lyckotårar (dem stod Anna för) som vi kramades och hoppade av glädje när det gick upp för oss att den sista flaggan var blå-gul.

Innan denna gastkramande stund bjöd jag Anna på GI-middag: Kikärtsbiffar med limecréme och en lyxsallad med fetaost och soltorkade tomater. Jag som inte har provat denna rätt innan blev glatt överraskad. Tydligen Anna också, som lämnade en barskrapad tallrik efter sig. 

På lördag smäller det - Heja Schweden där i Düsseldorf!


En bild på en halvuppäten tallrik känns väl inte så läckert, men det är den enda bilden av GI-delikatessen.

Myskväll med denna godingen är aldrig fel!

Kommentarer
Postat av: Anna

Rättelse: Jag fällde INTE några lyckotårar.

Förtydligande: Ja, jag har ett kilo margarin i ansiktet.

2011-05-13 @ 00:42:34
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Emma

Joho! Maskaran rann ju till och med. Försök inte ens komma undan!

2011-05-13 @ 08:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0