Från förkyld till påssjuk

Idag var jag fullkomligt rosenrasande. Jag hade storhandlat på Coop och fyllt två papperskassar till hälften med varor. När jag lyfter upp påsarna och börjar promenera hemåt tänker jag: Snälla håll nu påsjävlar.

Jag har nämligen innan varit med om dåliga papperskassar på Coop två gånger tidigare. Och nu var det tredje gången gillt. Innan jag ens hinner uppfatta vad som händer känner jag ena påsen rycka till och jag ser en burk soltorkade tomater rulla nedför gatan. Min burk.

När jag med väldigt arga steg går fram till personalen och bestämt förklarar hur värdelösa deras påsar är och att jag just nu har varor för ungefär 300 kronor liggandes ute på gatan säger de: Men det är ingen fara - du kan ta en ny påse. Ny påse?! Det spelar ju ingen roll, den kommer ju också gå sönder!

Jag ringde Anna, och den ängeln kom med cykeln och hjälpte mig hem med sakerna. När jag sedan ringde till chefen och krävde ersättning för mitt lidande kunde han skrapa ihop värdecheckar för 50 kronor...

Slutet gott - allting gott. Men jag tar fanimej med mig en ICA-påse när jag ska handla upp den där värdechecken...


Enligt Annas noggranna kartläggning av ICA:s VS Coops priser är Coop dessutom dyrare än den andra. Vilken ovärd affär...


Kommentarer
Postat av: Carro

HÅLLER MED! De där påsarna är fan värdelösa. Har också blivit tvungen att plocka varor på gatan efter att de gått sönder nere i botten. Coop sucks!

2011-05-14 @ 14:17:21
URL: http://annamariacaroline.wordpress.com
Postat av: Emma

Ja, verkligen! Att dom inte gör något åt det, eftersom alla verkar råka ut för skiten. När jag ringde chefen sa han: "Ja, det har hänt mig också...". Men...gör något åt saken då?!

2011-05-15 @ 09:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0