En snorigt underbar helg

Jag tycker inte att det är mer än rätt att jag åkte på en förkylning i helgen. Det var längesen jag var sjuk och jag har skonats under mina mest kritiska perioder med jobb och C-uppsatsande.

Så det var med gott mod jag tog emot bacillerna och försökte ha en härlig helg ändå. Vilket jag lyckades med bravur (eller mina fina vänner gjorde det mesta jobbet). I fredags blev jag bjuden på middag hos Anna. När jag fick höra att det blev Ceasarsallad sjönk mina axlar en aning. 

Men sedan höjdes de i raketfart. Anna har lyckats omvända mig totalt med sin dundersallad, och nu går jag runt och planerar min kommande salladsvecka. Halleluja, Anna. Jag är numera din tolfte lärjunge. Och i lördags var jag tveksam på om jag skulle orka myskvällen på Ankars med Sofia & Simon. 

Men aldrig att jag skulle missa en grillmiddag. Och det var värt det. Entricot, fläskfilé, majskolvar, baconlindade sparrisar, pommes frites, bearnaisesås och en gudomlig sallad. Matorgie, som André skulle uttrycka sig. Sedan fick jag bevittna deras magiska resa till Bali och senare avnjuta City of Angels (sådär film...) och Trassel (Grym film!). 

Allt detta till en box med rött. Bring it on förkylning. Inget kan få ner mitt humör efter denna lysande helg.

Blogg.se strulade med bilduppladdningen ikväll. Därför kan jag inte presentera de smaskiga tallrikarna med det som säger mer än tusen ord. Inte nu i alla fall, men jag ger inte upp. Kolla med jämna mellanrum imorgon, så kommer de att finnas där. Jag förstår att det är svårt att vänta på något så roligt... ;)
Lyxigaste grilltallriken

Annas supersallad

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tumme upp! Hoppas vinet, caesarsalladen och grillmiddagen gjort dig frisk!

2011-05-09 @ 11:15:42
Postat av: Emma

Tyvärr inte fysiskt, men definitivt psykiskt! :D

2011-05-09 @ 21:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0