Where the action is


Igår var en bra dag. En helsikes stressig dag, men det tycker jag kan vara kul. Jag försökte få tag på ett case som byggt sitt drömhus, men som bara tre veckor efter att huset stod färdigt (och mindre än ett år sedan han fått bygglov) tvingades av kommunen att riva huset, för att E4 skulle gå där.

Problemet var att jag inte fick tag på personen. Efter att, utan resultat, varit hemma hos honom och ringt till honom otaliga gånger, fick jag till slut tag på honom. Han ställde upp och lät mig fota huset med omnejd. Men jag kom inte tillbaka till redaktionen förrän halv fyra, och deadline var fem. Så det blev en snabbredigering, men resultatet blev bra.

Sedan skulle jag på The Eagleskonserten på kvällen, och hade fått veta att vi inte skulle få fota själva, utan koppla in vår utrustning med deras och banda. Jag hade med mig si sådär tio olika sladdar, och fått en snabb introduktion av Kniven på redaktionen.

Men det gick vägen! Jag är verkligen nöjd med min insats som spårare, stresshanterare och tekniker. Men idag blir kvällen betydligt mindre actionfylld. Jag ska sätta på en bra film, köpa en gottepåse och mysa med min lilla älskling.

Här är länken till inslaget:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_sundsvall?title=tvingas_riva_dromvillan&videoid=1701536

Kommentarer
Postat av: brynte

Haha! Så jäkla snygg bild! Härligt att det gå bra i svall. :-) hoppas att du hade tusen att springa på rossöbor.

2011-06-18 @ 16:10:04
URL: http://www.denbajsandeapan.blogspot.com
Postat av: Emma

Tack! Jag befinner mig i ett litet kritiskt läge där med en bazooka på ena sidan och en motorsåg på andra. Men jag gillar att leva farligt ;)

Den turen har jag inte haft än... Men nästa gång jag ser ett riktigt original - då vet jag var han/hon kommer från! :P

2011-06-18 @ 18:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0