Filmtips

Igår fanns det, liksom ikväll, en hel del bra filmer att välja mellan på tv. Det slutade med att jag tittade på Förhandlaren. Som de flesta kanske vet är jag inget stort fan av thrillers, men jag gav ändå denna en chans. Och det gjorde jag alldeles rätt i. 

Den var spännande och intressant från början till slut. Filmen handlade om en av Chicagopolisens förhandlare (förhandlar med gisslantagare) som blir anklagad för ett mord han inte begått. Då tar han egna gisslan för att få tid nog att ta reda på sanningen.

Det här blir en svår nöt att knäcka för polisen, eftersom förhandlaren vet deras metoder och är beredd att göra vad det krävs för att bli rentvådd.

L. Jackson och Spacey gjorde en grym skådespelarinsats i denna briljanta film.

Den får 4 Emmor av 5. Anledningen till att den inte får full pott är för att den vissa bitar var lite svår att hänga med i. Men det kan bero på att jag tog en kissepaus mitt i filmen (sabla reklamfria SVT). I vilket fall som helst - se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0