Dikt till Gunilla


Gunilla, även om du i Borås är på vift
Är jag glad över att du med mig nästan är ingift

Jag känner mig alltid så välkommen, utan förvåning
In till er flådiga och lyxiga våning

Visst gillade jag ert hus i Hedared
Men man får, dit man kommer, ta sed

Med din alldeles förtjusande vita fluffvän
och en högteknologisk parabolantenn

har planerna era gått i lås
sedan ni flyttade till Borås

Och du har din lilla oas
tillsammans med din Claes

Jag menar såklart Tofta
Dit ni brukar åka för att softa

Och du håller dig slimmad och fin
Tack vare en träningsmaskin

Ur dig har två barn kommit med ett plopp
En är numera berömd via programmet Fyra bröllop

Ja, så sant som det är skrivet
Du vet hur man njuter av livet.

(Gunilla vann alltså min gissa bok-tävling - grattis!)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

hahaha...Tack sötaste Emma, jag blev nästan lite tårögd! /Kram

2011-06-19 @ 17:31:36
Postat av: Emma

Så lite så :) Kram

2011-06-19 @ 19:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0