Som det borde vara

Jag har haft precis den helgen jag ville ha och behövde. Igår lagade jag god mat, tittade på min favoritfilm - Dirty dancing, och gick och lade mig tidigt. Jag vaknade utvilad klockan 09:00 och lagade en värdig lördagsfrukost. Sedan skrev jag inköpslista inför min kommande GI-vecka och gick mot affären.

Men innan jag gick dit svängde jag förbi Fyndlagret, som är en stor second hand-butik. Jag köpte sex böcker och åtta filmer för 120 spänn, härligt! I bokväg köpte jag bland annat Bridget Jones dagbok 1&2 och Hannibal. I filmväg köpte jag bland annat Notting hill och Time out.

Jag har fastnat lite i min senaste bok, Snabba Cash. Den är väldigt intressant och bitvis omöjlig att lägga ifrån sig, men jag kan tröttna på alla dialoger. Det blir liksom för segt. Så för att lätta upp min läsning lite har jag börjat läsa Bridget Jones.

Gud vilken bra bok! Jag har redan läst hälften och är kär i henne och hennes värderingar. På baksidan står det typ: "Du är inte ensam om att ha dålig karaktär". Det där personifierar ju det som borde vara min själsfrände. Det blir alltså ingen tidig kväll för mig, så länge jag umgås med den urcharmiga miss Jones.

Och i morgon blir det städning, jag mår alltid bättre under arbetsveckan när det är rent och fint här hemma. Det är roligare att laga mat då också. Jag hoppas att det här megalånga inlägget kan både kompensera och förlåta för den senaste tidens passitivitet på bloggen.


Jag tycker att det har varit plågsamt få bilder här senaste tiden. Därför bjuder jag på en rätt så omotiverad, men ack så skön bild.

Kommentarer
Postat av: Dede

Bilden var mycket motiverad!

2011-07-03 @ 00:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0