Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Oops... Där flög tiden iväg utan hänsyn åt blogginlägg som borde skrivas. Men jag måste ändå erkänna att jag njuter av min bortförklaring. Jag är en karriärkvinna.
Hur som helst, jag tänkte recensera en bok jag läste ut för ett väldigt bra tag sen. Men den var så himla bra att jag faktiskt kommer ihåg förvånansvärt mycket. Bara det säger en hel del om boken.

Den var så underbar. Det är faktiskt första gången jag på riktigt har fått ta pauser från läsandet bara för att rå-skratta. Den handlar alltså om en man som på sin 100-årsdag bestämmer sig för att inte vilja fira den med det pompa och ståt som kommunen har planerat.

Så han kliver helt enkelt ut genom fönstret och börjar en helt galen resa, som innefattar både stöld och mord. Eller i hans fall skulle man faktiskt ursäkta honom med att det är dråp. För han är ju en så hysteriskt charmig gubbe. Parallellt med hans nuvarande liv på rymmen får vi följa med honom i hans extraordinärt händelserika liv.

På den här raden började jag skriva om händelser i hans liv, men jag kände att det skulle uppfattas så plumpt. Så jag råder er helt enkelt att läsa boken. Den är för bra för att struntas i.


Läs läs läs! En riktig må bra-bok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0