Bridget Jones dagbok

Det här är ännu en bok jag läste ut för ganska länge sedan. Jag har sett filmen och fullkomligt avgudat den och självaste Bridget. Därför var jag lite osäker inför att läsa boken, ibland har filmerna glorifierat en rätt så kass bok. Men så var det inte i det här fallet.

När jag följde Bridgets dagbok och kunde relatera till hennes kassa karaktär, pinsamma misstag och ibland korkade sätt mådde jag så bra. Jag blev på något sätt motiverad att våga mer och ta mer tag i livet än att låta det rinna iväg.

Usch, nu låter det som att jag befinner mig i en icke existerande 21-årskris. Jag kan inte förklara min reaktion på boken bättre än att det kändes som att jag fick ännu en skön kompis, som jag gärna skulle hängt mer med än bara 291 sidor.

Just därför har jag börjat på andra boken, som än så länge förlänger vänskapen på ett önskat sätt.


Jag vet att min recension har väldigt mycket mer att önska. Men jag förutsätter att de flesta av mina läsare har sett filmen och att jag inte behöver beskriva mer vad den handlar om. Men de som har nöjt sig med filmen tycker jag ska ge även boken en chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0