Lyckans hjul

Jag gav Kajsa Ingemarsson en chans till efter besvikelsen av hennes första bok. Och den här gången blev jag sannerligen inte det. Boken handlar om en gata i en förort, känslan i kvarteret snuddar vid den i Desperate Housewives. Det handlar alltså om tre kvinnor som bor på gatan som alla har sin verklighet att tampas med samtidigt som de försöker hålla fasaden uppe.

När en mystisk kvinna flyttar in på gatan blir kvinnorna, som bara är ytligt bekanta med varandra, misstänksamma. Varför kommer människor in till henne på kvällen, och varför drar hon ner persiennerna under stunden de stannar? Att något är i görningen är de tre grannarna överrens om. Mystiken drar kvinnorna till varandra och en möjlighet till vänskap öppnar sig. 

Jag tyckte att boken var underbar. Kajsa Ingemarsson gör karaktärerna lätta att ta till sitt hjärta. Detta var en av de böcker jag bara inte kunde sluta läsa. Mer av detta, Kajsa! 5 Emmor av 5

Kommentarer
Postat av: Vanessa

En av mina favoriter!!

2011-01-14 @ 00:00:11
Postat av: Emma

Den är grymt bra! Oh, har du tips på något annat läsvärt? :)

2011-01-14 @ 09:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0