Finns inte på kartan


Av Carin Hjulström
Jag fick denna bok av mamma och pappa i julklapp eftersom de tyckte att den passade mig där jag är i livet just nu. Karaktären i boken går sista året på journalisthögskolan i Göteborg och ska ut på praktik. Hon får en plats i en liten håla i Småland som hon inte alls är nöjd med, men hon bestämmer sig för att göra det bästa av situationen.

De hade alldeles rätt i att boken passade mig som handen i handsken. Nu är ju inte jag missnöjd med min praktik, tvärtom. Men jag kände igen mig i hennes sätt att tänka, vad hon var nervös på och så vidare. Det var skönt att få veta att fler tänker och oroar sig över samma saker som jag. En lagom bok utan att den blir tråkig. Man blir alldeles kär i karaktärerna. 5 Emmor av 5

Kommentarer
Postat av: Malin

"Hitta vilse" = uppföljaren är bra den med!

2011-01-13 @ 22:41:38
URL: http://maliniklasson.wordpress.com
Postat av: Emma

Oh, jag visste inte att det fanns en uppföljare. Du har verkligen kryddat mitt bokliv :)

2011-01-13 @ 23:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0