Århundradets helg

Jag tänkte komma ikapp med de uppdateringar jag borde ha gjort, men inte hunnit med. Förra helgen var en riktigt härlig helg. Den började med julfest på jobbet på fredagen. Vi åt julbord, lyssnade på livemusik och lekte julklappsleken på redaktionen. 

Till den hade jag köpt läppcerat och tandkräm med baconsmak och en bok på kinesiska (kan iof ha varit vilket asiatiskt språk som helst). Jag fick först ingenting, men min goda bordsgranne fick sådant överflöd att jag fick ett stort paket. Som innehöll ett 36-pack ägg från frigående höns och en förpackning vardera med våfflor och chokladpudding. 

Jag hade förberett en lite stand-up som blev riktigt lyckad. Jag drog de flesta vitsarna från min Piteå-tid, men även några nya. Och eftersom firman stod för alkohol var det bara att köra på, så jag Johan, Jennie och Lovisa drog till nattklubben Sliver efteråt och hade en grym kväll.

På lördagen hade jag en så härligt klassisk bakisdag. Jag var så där lagom seg, köpte pizza, kollade på tv och gjorde absolut ingenting. Fram till 19-tiden iaf, då blev det Breaking Dawn med Jennie och Lovisa. Och den var helt fantastisk, minst lika bra som boken.

Och söndagen var det dags att fixa lite julstämning, jag var hembjuden till min granne på julbak med hennes klasskompisar och vi hade det riktigt mysigt. Vi bakade pepparkakor, lussekatter, mandelmassa- och nougatfigurer, tryffel, wienernougat och mintkyssar. Allt till julmusik, lovely!


Har de skönaste jobbarkompisarna!

Lite bilder från julbaket:

Stolt julbakerska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0