stjärnmiddag

Jag hade låtit min magsäck eka tomt hela dagen för kvällens händelse, en lyxig trerätters middag hos Anna. Jag blev firad lite i efterskott, och det med bravur.

Till förrätt serverade Anna en lika konstnärlig som god skaldjursbakelse. Vårt vita favoritvin förhöjde smaken av konstverket.
Till huvudrätt serverades klyftpotatis och en gratäng med fläskfilé, champinjoner och ost. Naturligtvis med en fräsch sallad till. Ett utsökt rött vin, med en ton av nöt, var måltidens kavaljer.
Och efterrätten, sen... Fruktkompott med kokos och vit choklad serverad med en cremé fraige- och passionsfruktstopping. Det var ljuvligt, hela formen gick åt under kvällen.

Vi tittade på Halv åtta hos mig, och jag kände att det verkligen var rätt person jag firade premiären med. Sedan visades även första avsnittet av Biggest loser Sverige! Riktigt spännande, det höll faktiskt ganska god klass i jämförelse med det amerikanska programmet.

Så tack, älskade Anna, för att du fick måndagskvällen att bli så guldkantad!

Förrätten, som ändå var min favorit (jämn kamp mellan rätterna)

Värden herself njuter av läckerheten


Fruktkompotten tog snabbt slut - mums så gott det var!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0