Bonde för en dag

Yes! Äntligen skulle jag få prova på livet som mjölkbonde. Jag ska skriva ett reportage om en arbetsplats, och då valde jag en bondes arbetsplats. Men mycket hjälp av mig fick bonden då inte. Jag stod mest och gullade med korna, hästarna, hundarna och den extremt sällskapliga katten.

Jag hade det rätt kul och jag tror att jag har fått ihop tillräckligt mycket material till ett längre reportage (7000 tecken). Jag tänkte bjuda på lite bilder av min dag på mjölkgården.

Duh? - Kossa med attityd!

 
"Har du aldrig sett ett juver förr?!"

 
Sara med sin Romero

 
Cassi och Ronja busade en hel del med varandra

 


Man blir trött av att busa med schäfervalpar!


I ursöt servis serverades jag kokkaffe för första gången. Mycket godare än brygg enligt mig!


När Sofia och Simon hämtade mig var solen i full färd med att gå ner, denna vackra syn fick vi ta del av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0