Shutter Island


Trots att de flesta av er säkert redan sett filmen så tänkte jag skriva lite om den. Tycker ni likadant som jag, eller helt annorlunda - kommentera! Jag hyrde filmen på Coops "uthyrningsmaskin", vilket innebär att jag inte hade filmen i handen när jag bestämde mig. När jag väl fick den i handen ångrade jag mig med en gång.

Den såg skitläskig ut, som en riktig skräckfilm. Och jag, som är en riktig mes när det gäller skräckfilmer skulle se den ensam. Men det var ingen fara. Visst var den riktigt obehaglig på sina ställen, men jag behövde aldrig sätta kudden framför ansiktet.

Den var faktiskt bra. En psykologisk oväntad thriller som hade min uppmärksamhet fastnaglad i två timmar och tolv minuter. Leonardo DiCaprio har för första gången bevisat för mig att han kan göra mer framför kameran än att smälta småflickors hjärtan med ett bländade leende. (Jag var en av de flickorna...)

Så den får 4 Emmor av 5. Enda anledningen till att den inte får 5 är att den var aningen lång.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har också sett den! (ganska längesen iofs) Men jag tycker den var skitbra :D Riktigt läskig, utan att man mår dåligt, och väldigt oväntad. Men jag kan hålla med dej om längden, den kunde ha varit kortare.. Men mycket sevärd :D

2010-10-14 @ 14:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0