Schlagerspecial

Som en sen födelsedagspresent var jag välkommen hem till Sofia & Simon för en minnesvärd kväll. Det var en trerätters middag i sann Halv åtta hos mig-anda med tema schlager. Och som alltid hemma hos Kervefelt/Zingerman blev det en succé.

 

Schlagermenyn:

Tilltugg och välkomstdrink:

Fyra bugg och en coca cola

 

Förrätt:

Gyllenbruna kärlekstoast med en klick majonäs och underbara räkor som lyssnar till ditt hjärta

 

Varmrätt:

Fläskig Kikki Danielsson-filé inbakad i en smörig sångare. Serveras med champinjon- och skinkfyllning, potatisgratäng och rödvinssås. (Eller vill du hellre ha kebabpizza a'la Slivoviza?)

Efterrätt:
En främling med chokladbruna ögon och en svag nyans av ljus choklad och marshmallows någonstans.

Om någon mot förmodan tvivlar på smaken på rätterna, kan jag upplysa er om att den var alldeles utsökt. Jag blev alldeles till mig av huvudrätten, lätt den godaste fläskfilé-rätten jag ätit. Någonsin!

Efter att vi ätit och varit bakgrundsdansare till Carolas Fångad av en stormvind placerade vi oss i soffan för att testa våra schlagerkunskaper. De hade köpt en kortlek om musikgenren och gissa vem som vann? ;)

Sedan blev det filmmys - uppföljaren till Butterfly effect som vi såg förra veckan. (I ett senare inlägg ska jag recensera filmen)

Tusen tack för en alldeles... alldeles underbar kväll på slott...eh Ankars! :D


Det klockrena tilltugget



Det underbara värdparet



Spelet jag rockade skiten ur! (Med lite hjälp av Dennis, som var livlinan vi ringde till)


Vi sjönk ner i soffan och kurade in oss under filten och satte på den lite kusliga filmen. Naturligtvis med godisskålen som sällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0