Ballong till akuten

Igår vaknade jag med konstiga fläckar på mina underarmar. Det kilade inte särskilt mycket, men det var väldigt varmt där utslagen var. Så jag gick till vårdcentralen där de konstaterade att det bildats en infektion som skulle gå över av sig självt dagen därpå.

Så jag gick och la mig igår och litade på läkarens råd. Men han hade fel. Jag vaknade 06:00 med händer stora som ballonger, ungefär som plasthandskar som man fyller med vatten. Ansiktet var väldigt svullet, jag kände knappt igen mig själv.

Eftersom det skulle ta 40 minuter för taxin att komma, ringde jag Emma Tillgren (dagens hjälte), som körde iväg mig till akuten. Där kom läkaren fram till att jag hade blivit drabbad av nässelutslag. Varför visste han inte, men han hade mediciner att skriva ut.

Nu har svullnaden och utslagen försvunnit och jag är väldigt glad för det. Jag tycker lite synd om mamma och pappa som väcktes tidigt i morse av en livrädd, gråtande ballong till dotter. Lite surt bara att hela kalaset går på 500 spänn (170 spänn på vårdcentralen för ingenting). Men det smällen får jag ta, det var ju en upplevelse i alla fall...
(Tusen tack till Anna, som släpade sig upp ur sängen för att följa med en skräckslagen ballong till akuten. Stor kram!)
Detta är jämförelsen jag drar till händerna jag vaknade med i morse, ingen överdrift!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0