Härlig söndag

Eftersom jag haft en tanthelg har jag därmed fått gjort mycket skolarbete, som jag annars brukar få slita med på söndagen, långt in på natten. Men nu behövde jag "bara" läsa i Svensk maffia, som trots att det är många sidor jag behöver läsa varje dag är riktigt intressant, och skumma igenom en forskningsartikel på engelska.

Jag gick upp 08:30 idag så att jag hann stöka undan det mesta av läsandet innan min sköna söndag startade på riktigt. Klockan 13:00 blev jag bjuden på lunch av Emma, bakad potatis med fetaost- och olivröra, tsatziki, pepparstekt kyckling och sallad. Mums! Vi njöt av Hipp Hipp under den goda måltiden.

Sedan bar det av hemåt för en power nap och lite mer läsande. Söndagsfikat hos Julia var supergott, kakorna tillfredställde verkligen mitt chokladsug. Eftersom både Anna och Sofia var i respektive hemstäder hade vi en trevlig pratstund på tu man hand. Nu sitter jag och läser det sista för dagen och får faktiskt säga att jag är nöjd med min söndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0