Flicka


Ni kan håna mig
så mycket ni vill över att jag sitter och lipar till en hästfilm som riktar sig till åldersgruppen som prenumererar på Pollux. Men jag såg den för länge sedan och älskade den, och bestämde mig för att ta reda på om jag fortfarande skulle bli lika hänförd.
Det blev jag. Vilken film! Det är grymma skådespelare (alltså ingen B-film med helt okända skådespelare), spännande handling och välgjord. Jag vill inte beskriva handlingen här, med risk att avslöja för mycket och få filmen att framstå som urlöjlig. Men jag vill verkligen rekommendera den. Den får 5 Emmor av 5
(Jag tycker att det är roligt att Flicka är originaltiteln och att de förklarar att det är det svenska namnet för en liten tjej)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0