Vinteräventyr

Vilken underbar dag det har varit idag! Jag, Sofia och Simon bestämde oss för att åka pulka på Strömlida - en grym pulkabacke. Eller den liknar mer en skidbacke egentligen. Problemet var bara att ingen av oss visste hur man tog sig dit, den gången jag var där fick jag skjuts dit. 

Men vi frågade oss fram och började traska den långa, men mysiga vägen runt sjön. Vi fick syn på backen och insåg hur långt det var kvar. Om vi inte gick över sjön. Vi tog oss försiktigt ut på isen för att se om den var tillräckligt tjock. 

På isen träffade vi på en cyklande ärkenorrlänning som spädde på alla fördomar om den bekymmersfria och lugna mannen. Han försäkrade oss om att isen var tjock nog, så vi vågade oss ut. Det var lite läskigt när det knakade till ibland, men vi klarade oss oskadda.

Äntligen var vi framme. Och så kul vi hade, snön riktigt yrde där vi susade fram. Jag vurpade ordentligt två gånger, men klarade mig oskadd bortsett från att jag hade snö precis överallt, även i näsan. Vi stötte på två killar som hoppade med skidorna, riktigt häftigt. 

Jag har många kort från vårt äventyr och kommer naturligtvis att dela med mig av dem!
Fina Sofia <3

Simon testar isen. Till vänster syns monsterbacken


Tyvärr blev bilden lite suddig, men det är i alla fall bildbevis på att jag vågade mig på backen

Simon kommer susande i full fart!

Wiihooo!

Det var väldigt fint när solen började skymma


De var riktigt duktiga!

Ajaj, det där lär göra ont...


Sedan blev det mys hemma hos dem. Vi klädde deras gulliga lilla gran och tjafsade om hur julstjärnorna skulle hänga


Jag avslutar med denna ursöta flicka. Resten av kvällen spenderades hos Julia på ett mycket trevligt och gott söndagsfika. Vilken härlig dag!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Den var fantastisk! Tack för en mycket vacker och spännande dag :)

2010-11-22 @ 16:35:58
URL: http://sofiakervefelt.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack själv! Fler sådana :D

2010-11-22 @ 22:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0