Vampire academy

Åh, äntligen har jag hittat en bok som verkligen lyckats fängsla mig. Jag är egentligen inte så mycket för fantasy, men här är en vampyrhistoria som briljerar från början till slut. Den är inte en kopia av Twilight, och inte heller löjligt overklig.

Törst heter första boken av sex delar. Eftersom Jag är så himla dålig på att göra böcker rättvisa i min beskrivning, låter jag bokens baksida locka er. Men ett tips - läs den! 5 Emmor av 5

Hetsiga, rappkäftade Rose, halvvampyr, och lugna och eftertänksamma Lissa, vampyr, är bästa vänner. För två år sedan rymde de från sin internatskola, S:t Vladimir. Sedan dess har skolan och vampyrvärlden försökt spåra dem, och föra dem tillbaka till tryggheten i den ensligt belägna och mycket väl bevakade skolan för vampyrer. 

Men den är inte alls trygg för Lissa. Hon har nämligen en väldigt speciell egenskap som många skulle vilja utnyttja, även om det betyder att Lissa själv dör eller blir galen. Och den här gången hinner Lissa och Rose inte undan när skolans spårare dyker upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0