Dansk roulette

Med risk att låta melodramatisk kan jag berätta att jag igår var nära döden. Jag satt i min ensamhet på lördagskvällen för att plugga på ordentligt inför ett litteraturseminarium på tisdag. Men först skulle jag njuta av en god helgmiddag: Danskt kycklinglår (från Euroshopper!) i ugn med ris och bearnaisesås. Jag använde stektermometer till kycklingen och skar i den för att vara helt säker på att den var genomstekt.

Men likt förbannat var kycklinghelvetet rått i mitten. Jag kände inget konstigt i smaken på grund av kryddningen, så jag åt en del av den. Jag fick panik. Jag var helt bombsäker på att jag skulle få salmonella och inte kunna åka hem i början av juni som jag bestämt.

Jag tog en bakteriedödande vodkashot och höll på att spy av den istället. Sen åkte jag hem till Emma Tillgren, som bestämt, för att se på Hipp-Hipp. Det var skönt att bli distraherad från skräcken med världens roligaste humorserie.

Alla borde införa lite spänning i livet och spela Dansk Roulette. Alla äter var sin rå kyckling, varav en är smittad med salmonella. Det blir alltså en förlorare som på kvällen ligger och spyr. Men Inget mer av den grötiga rouletten för min del, jag klarade mig en gång och det tackar jag Gud för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0