Dag nio

Skola, skola, skola... Förbannat skönt att det snart är sommarlov! Bara två ynka veckor kvar, härligt. Jag och Emilia var de enda på webb-tvlektionen idag, de andra satt med sin B-uppsats. Jag tyckte att det var bra, då kunde vi skräddarsy lektionen och få svar på våra funderingar.

Så nu kommer jag att kunna fixa till alla (nästan) ljudproblem i efterhand tack vare den skräddarsydda förmiddagen. Jag åt lunch med Anna på restaurangen, det var mysigt. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tyckte om föreläsningen med Nanok Bie. Den var intressant, men omvälvande, det handlade mycket om framtidens media.

Det var svårt att ta in att robotar håller på att utvecklas som kan producera en lika bra artikel som dagens sportjournalist. Varför läser vi här om journalisterna är utdöende? Nog om filosoferande om framtidens articifiella intelligens, nu ska jag sätta igång med städandet!

Btw, någon GI-dag är det inte idag, ska försöka komma på rätt spår snart igen. Inspirationen har försvunnit bland all kurslitteratur och B-uppsatsande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0