Dag åtta

Vilken dag det har varit! Den började med sluttampen med B-uppsatsen, som härligt nog är inlämnad och klar. 18 sidor och 2 gestaltande filmer blev resultatet.

Jag firade detta med att bestämma promenad i solskenet med Sofia&Simon. Vi gick först och köpte glass (De Underbara bjöd mig som belöning för en inlämnad uppsats) sen satte vi oss på en brygga och solade. Det finns inget mer fridfullt än att ligga och lyssna på vattnets kluckande samtidigt som man planerar världens bästa midsommar i Stockholms skärgård.

När vi började traska hemåt igen kände vi hur magarna kurrade och bestämde oss där och då för att grilla. Vi drog och köpte diverse GI-fientliga grilltillbehör och satte igång. Det blev chorizo i bröd, banan med choklad och grillade marshmallows.

Detta förtärde vi i solskenet på parets baksida. Sedan tittade vi på Halv åtta hos mig och Äntligen midsommar, vilken jag var rätt tveksam till... De följde med mig hem och gosade med Rocky, de har precis begett sig hemåt. Förstår ni att jag har haft en helt underbar spontandag? B-uppsatsen var lätt värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0