Roadtrip till träsket

Äntligen var det fredag, och vi tryckte in oss i Emelies volvo och rullade mot Bygdeträsk, Sandras hemtrakter. Min första reaktion var en förvåning över att det fanns både el och toalett inne. (Fast elen visade sig försvinna under kvällen). I en by med ett namn som slutar på "träsk" hade jag inte väntat mig mycket mer än en liten röd koja.

Men det var superfint! Och lika fint satt middagen Sandra lagat ihop till oss, en supergod kycklingrätt med ris. När vi tagit till oss av den goda maten fick Sandra öppna vår present - presentkort på en helkroppsmassage, vilken hon blev glad för.

Hennes barndomskompisar kom också förbi för att säga hej, några var faktiskt riktigt trevliga! Och sist, men absolut inte minst, badade vi badtunna. I massa minusgrader satt jag, Anna och Dennis i en härligt kokande gryta. Det varma vattnet skickade rökmoln upp i den nattsvarta himlen. Myspys!

Sandra, tack för ett mycket trevligt förstabesök!


Vägen hem kändes lång, och vi var inte särskilt pigga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0