Pitebo igen!

Jag måste säga att det känns riktigt bra att vara Pitebo igen. Att jag har bra vänner har jag redan konstaterat i ett tidigare inlägg, men det är även andra saker som spelar in. Bland annat det underbara kalla vintervädret som ger rosor på kinderna och gulligt röda näsor.

Jag åkte mot Landvetter 04:45. Jag åkte så tidigt av två anledningar. Dels att jag kunde åka med pappa, som åkte vidare till jobbet efter flygplatsen, men också för att jag älskar flygplansfrukost. Och eftersom båda mina plan avgick tidigt fick jag flygfrukost x 2!

Resan gick som på räls. Det var så få personer på båda planen att jag inte hade någon granne, vilket passade mig perfekt. Jag läser en skitbra bok nu, och den som skulle vågat störa mig när huvudpersonen riskerade att bli avrättad hade inte överlevt resan!

Nu sitter jag i min mysiga (men skitkalla, jag hade stängt av elementen innan jag åkte) lägenhet, och tittar på Let´s dance med ett halvt öga. Sen väntar en skitvarm mysig dusch, för att krypa ner i sängen och somna som Törnrosa! (Jag tror dock inte att jag blir väckt lika behagligt som henne...)


Med -27 grader är det lätt att ett och annat fryser fast, Brynte till exempel xD

Kommentarer
Postat av: Brynte

Ha, med den skillnad att det just vid det där tillfället var sex - sju grader kallare än så ;)



Och att jag faktiskt inte frös. Svettades, höhö.

2010-01-08 @ 21:57:52
URL: http://lillpippin.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej, det är faktiskt en sjuk skillnad mellan kyla här och neråt i landet. I Alingsås var det skitkallt när dte var 12 grader, gick in genom kläderna :O

2010-01-08 @ 22:20:21
Postat av: Jenn

Välkommen upp till kylan. =P

2010-01-09 @ 13:13:17
URL: http://jennyillikainen.wordpress.com
Postat av: Emma

Tack du :)

Hur länge har du varit här?

2010-01-09 @ 13:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0