Lost in Piteå

Jag har gjort det igen. Och denna gång dragit ner Julia i min hopplöshet. Vi hade bestämt oss för att ta en uppfriskande promenad på Gris. Vi hade dock inte väntat oss att det skulle vara totalt oplogat, när det igår varit hur fint som helst.

Men vi bäckisar är inte de som ger sig i första taget. Så vi trotsade snödemonerna och började lufsa genom den knappt knähöga snön. Jag kan lova er som mot all förmodan tvivlar, att det var skitjobbigt! Så när vi såg skylten "Ankars 150 meter" kände vi att vi ville följa den och promenera på plogad mark istället.

Julia, som inte riktigt vet vem hon handskas med, litade på mitt omdöme och lät mig bestämma väg. Det skulle hon inte ha gjort. Vi gick omkring i en timmas tid och letade efter Ankars. Vi frågade två personer på vägen, så till slut kom vi i hamn. Men nu orkade vi inte promenera mer, så det blev fika hos Sofia istället. (Lugn, alla GI-are, jag tog en kopp te och en knäckebrödsmacka med ost!)

Jag måste också berätta om en liten incident som skedde... Vi var tvungna att gå över totalt oplogad mark innan vi kom till Gris, och när jag började gå försvann marken under mig! Snön gick upp till midjan på mig och jag ramlade handlöst framåt med ansiktet i snön.

Jag fick fullkomlig panik när jag inte kom upp, för snön var så djup att jag sjönk ner med hela armarna. Till slut fick jag hjälp av Julia, det är tack vare henne jag sitter här idag.. :P



Kommentarer
Postat av: Anna

Nu blev mamma glad när hon fick se din kommentar, jag får nämligen alltid höra att jag är mer lik pappa ;)

2010-02-05 @ 17:38:34
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Emma

Jaså? Men jag har ju iof inte sett din pappa ^^

2010-02-05 @ 17:43:21
Postat av: jamsen

haha. emma emma...

2010-02-06 @ 10:51:19
Postat av: Emelie

haha. Alla som läser...lita ALDRIG på Emmas omdöme vad gäller hennes lokalsinne eller omdöme vad gäller vart ni ska gå. Senast jag gjorde det slutade det med en 3 timmars vandring runt nästan hela salzburg.

2010-02-06 @ 11:47:45
Postat av: Emma

Haha, ja jag är skyldig dig mycket för den där dagen! ^^

2010-02-06 @ 16:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0